vineri, 17 aprilie 2020

Coronavite (3)


     Avînd în vedere comentariile unui distins cititor anonim al blogului meu pe marginea textului anterior despre pandemia de coronavirus, încerc unele clarificări de poziție, ca parte a articolului în desfășurare. Și, pentru o corectă înțelegere de către cititori a opiniilor pe care le exprim aici, subliniez încă o dată coordonata fundamentală în jurul căreia gravitează întregul conținut de idei și opinii de pînă acum al acestui articol episodic, coordonată pe care am enunțat-o încă de la început: ”Plecăm de la premisa că pandemia de COVID-19 este o criză medicală globală reală. Prin urmare, dacă așa stau lucrurile...”. Și, de aici, articolul își urmează cursul.  

     Astfel, am spus că în raport cu această stare de lucruri s-au luat măsuri excepționale și în România. Am afirmat, însă, că autoritățile române au dovedit lipsă de promptitudine și fermitate în instituirea acestor măsuri și, practic, pe întinderea a două episoade mi-am argumentat opinia și mi-am încheiat expozeul susținînd că ”pentru lentoarea dovedită în gestionarea crizei, autoritățile poartă o grea răspundere pentru situația în care ne aflăm și pentru consecințele pe care această situație le va avea finalmente". Desigur, sînt oameni care susțin contrariul și consideră că autoritățile au luat decizii ferme și la timpul potrivit. Alții, precum cititorul de care aminteam, consideră că autoritățile nu puteau face mai mult, deci că nu au vreo răspundere reală, argumentînd că ”starea de urgență într-o țară democratică sau măcar percepută ca atare, nu este instituită cînd îi vine cuiva pe chelie, ci doar dacă există un număr de victime suficient de mare la nivel național și mondial pentru alarmare” (!!), sau că ”nici o țară membră a UE nu instituise starea de urgență și închiderea granițelor și orice măsură prin care sînt încălcate sau restricționate libertățile cetățenești va fi luată numai după consultarea celorlalți parteneri și numai de comun acord”.

     Mă tot gîndesc dacă cititorul meu nu cumva glumește, ironizînd amar întreagă această conjunctură nefericită în care România este prinsă și ea ca stat membru al UE: ”Nu am vrut noi UE? Na, poftim, avem UE!”. Cu alte cuvinte, dacă cititorul meu nu este, de fapt, în asentiment cu opinia pe care o dezbatem aici, a mea și a compatrioților noștri, potrivit căreia în criza generată de coronavirus autoritățile române puteau și trebuia să facă mai mult și mult mai devreme. Altfel, argumente de o astfel de factură nu stau în fața unei judecăți politice înțelepte și responsabile față de soarta propriului popor. În nici un caz, asemenea argumente nu rezistă în fața dreptului imprescriptibil și inalienabil al națiunii la autodeterminare și existență nealterată. Să mai spun că, în ceea ce mă privește, am potențial și disponibilitate suficiente încît să strivesc sub șenilele tancului asemenea argumente? Repet axioma identității mele românești sub care mi-am deschis acest modest blog: Patria înainte de toate!

     Nici o țară membră a UE nu a făcut și nu a dres, zice-se? Ha! Și ce-mi pasă mie de ce fac sau de ce nu fac unii și alții, cînd țara mea este amenințată de o agresiune mortală iminentă? Ce-mi pasă mie de ifosele și sclifosele UE, în asemenea circumstanțe? Națiunea nu are dreptul la legitimă apărare, ca orice alt... individ? Cumva, ea își poate exercita acest drept numai dacă există un număr de victime suficient de mare la nivel național și mondial?! Dar, cine stabilește numărul morților, cît trebuie să fie acest număr pentru a fi suficient și la ce dată? UE știe? Poate ne spune partenerul strategic? Să ne înțelegem, cînd în pragul casei mele se ridică dintr-o dată umbra amenințătoare a morții, am dreptul să închid ușa! Sau trebuie cumva să le cer vecinilor votul de încredere? E înțelept să las moartea întîi să-mi intre în casă, apoi să închid ușa și să mă ascund sub pat cu masca pe figură? ”Împreună cu soția mea Carmen”? Mă miră că oameni precum domnii Iohannis, Orban sau Vela nu au citit nici pînă la vîrsta asta Capra cu trei iezi sau, în orice caz, că nu au învățat nimic din povestioara lui Creangă. 

     Cititorul meu anonim are dreptate cînd spune că Starea de Urgență nu poate fi instituită ”cînd îi vine cuiva pe chelie”. Firește, dar a pretins cineva contrariul? Nici măcar domn' Băsescu, despre care nu putem spune că îi lipsește frizerul! Și, spre deplina noastră edificare, să parcurgem, mai jos, cîteva fraze esențiale în litera și spiritul lor din reglementări legale privitoare la Starea de Urgență. Astfel, potrivit OUG nr. 1/1999, adică, actul normativ care reglementează regimul Stării de Urgență în România și care stă la baza instituirii ei prin decret al Președintelui Republicii, în virtutea prerogativei pe care i-o conferă acestuia art. 93, alin. 1, din Constituția țării, Starea de Urgență este definită ca fiind ”ansamblul de măsuri excepționale de natură politică, economică și de ordine publică, aplicabile pe întreg teritoriul țării sau în unele unități administrativ-teritoriale și care se instituie în următoarele situații:
a) existența unor pericole grave actuale sau iminente privind securitatea națională ori funcționarea democrației constituționale;
b) iminența producerii ori producerea unor calamități care fac necesară prevenirea, limitarea sau înlăturarea, după caz, a urmărilor unor dezastre”.
     Să subliniem, de asemenea, că în conformitate cu Legea 453/2004, pentru aprobarea OUG nr. 1/1999 amintite mai sus, pe durata Stării de Urgență sînt interzise:
a) limitarea dreptului la viață, cu excepția cazurilor cînd decesul este rezultatul unor acte licite de război;
b) tortura și pedepsele ori tratamentele inumane sau degradante;
c) condamnarea pentru infracțiuni neprevăzute ca atare, potrivit dreptului național sau internațional;
d) restrîngerea accesului liber la justiție.
     
     Starea de Urgență este prima dintre posibilitățile permise de lege în privința închiderii granițelor. Astfel, art. 26, lit. c) din legea citată prevede că pe durata Stării de Urgență (...) se poate dispune „închiderea frontierei de stat, în întregime sau în zona în care a fost instituită Starea de Urgență, intensificarea controlului la punctele de trecere a frontierei care rămîn deschise, precum și supravegherea frontierei pe toată lungimea sa”Aici am o precizare: eu nu am susținut în text ideea închiderii frontierelor, ci necesitatea restricționării preventive a tranzitului de persoane la frontierele de stat, ceea ce mi se pare nițeluș diferit, căci a restricționa înseamnă a restrînge, a limita, și nu înseamnă a interzice. În aceeași idee, am reproșat autorităților că ”au încurajat întoarcerea fără discernămînt în țară a tuturor doritorilor, indiferent că veneau din zone cu focare de infecție cu noul coronavirus” și nu faptul că nu au interzis tuturor persoanelor accesul în țară (deși, dacă o situație extrem de gravă ar cere-o, nu văd de ce nu ar trebui să se ia și o astfel de măsură, desigur temporară, pînă în momentul în care gravitatea situației este înlăturată).

     Prin urmare, așa cum spuneam și în textul anterior, autoritățile române au avut din vreme pe cîntar toate elementele necesare unei analize anticipative și responsabile asupra evoluției internaționale a infecției cu COVID-19, care să le determine să reacționeze în regim de urgență imediată și, am arătat mai sus, au avut și temeiul legal de trebuință pe care să-și fundamenteze reacția necesară. Autoritățile au avut, așadar, tot ce le trebuia pentru a reacționa ferm și la timp în scopul prevenției naționale. Nu au făcut-o. Le privește de ce nu. Așa încît, reafirm că ele poartă o grea răspundere pentru actuala situație medico-sanitară și consecințele ei finale. În acest context, răspunderea înseamnă vinovăție, desigur. Și, pentru cine mă întreabă, nu știu dacă, nu știu cînd și nici în fața cui vor putea răspunde vinovații. Eu sper să răspundă în fața electoratului și, deopotrivă, în fața Justiției. Căci, pentru faptele lor, ei nu pot fi iertați nici în Ziua de Paști! S-o facă Dumnezeu, drăguțul, dacă poate...

18 comentarii:

Anonim spunea...

Opaaaa !!! Chiar ai avut dreptate : UN ADEVARAT ESEU , O ADEVARATA " EXPUNERE DE MOTIVE " demna de un Toparceanu !Se cunoaste ca esti Capricorn adica , un spirit critic ... ca si mine de altfel . " Alții, precum cititorul de care aminteam, consideră că autoritățile nu puteau face mai mult, deci că nu au vreo răspundere reală, " . Imi mentin afirmatia insa , in acelasi timp , am rugamintea de-a nu-mi pune in sarcina ceva ce nici macar nu mi-am permis sa gandesc darmite sa mai si exprim asta prin scris .Eu am intrebat { retoric fireste } daca ai dumneata cunostiinta ca , vreodata adica o singura data in istoria lumii exceptand acel 1789 din Franta , niste autoritati , au raspuns pentru ceva in fatza cuiva , nimic altceva ?! Pana si-n acea Franta , pana si-acolo au raspuns doar cei ce erau aratati cu degetul : Regele si Regina ." 1] În nici un caz, asemenea argumente nu rezistă în fața dreptului imprescriptibil și inalienabil al națiunii la autodeterminare și existență nealterată. 2] Să mai spun că, în ceea ce mă privește, am potențial și disponibilitate suficiente încît să strivesc sub șenilele tancului asemenea argumente? " 1] Asta o poti face doar cand esti de capul tau si 2] eu sant in masura sa opresc cam orice tanc rupandu-i senilele cu-o simpla lovitura de QG 9 sau tun de 76 mm asta ca sa nu mai amintesc faptul ca-s si alte " lovituri " mai moderne , mai de actualitate . Nu-s amenintari { cum sa fac asa ceva in casa dumitale ? } ci doar constatari stiind precis despre ce vorbesc .Repet : amandoi santem CAPRICORNI ! Chestia aceea din finalul expunerii , abia aia pare o gluma , o gluma amara fireste dar , tot gluma deoarece ai scapat din vedere ca : " PANA LA DUMNEZEU TE MANANCA SFIINTII !"

Anonim spunea...

Ma scoate din sarite chestia asta : " Repet axioma identității mele românești sub care mi-am deschis acest modest blog: Patria înainte de toate! " 1] Blogul dumitale nu-i deloc modest cu toata falsa modestie afishata sub " identitatea romaneasca " si , 2] PATRIA ... UBI BENE iar chestia asta au constatat-o si altii inaintea mea !" Patria inainte d e toate " ??? Cum poti uita ca , nu poti alege locul in care te nasti dar poti alege foarte precis { nu zic bine sau rau } , LOCUL UNDE-TI VEI TRAII VIATA ?

Anonim spunea...

" 1] Să ne înțelegem, cînd în pragul casei mele se ridică dintr-o dată umbra amenințătoare a morții, am dreptul să închid ușa! Sau trebuie cumva să le cer vecinilor votul de încredere? 2]E înțelept să las moartea întîi să-mi intre în casă, apoi să închid ușa și să mă ascund sub pat cu masca pe figură? ”Împreună cu soția mea Carmen”? 3]Mă miră că oameni precum domnii Iohannis, Orban sau Vela nu au citit nici pînă la vîrsta asta Capra cu trei iezi sau, în orice caz, că nu au învățat nimic din povestioara lui Creangă. " 1] Daca traiesti in pestera de stanca p-un munte paduratic precum acel capitan d e plai , poti face asta fara discutie .Daca insa traiesti intr-o comunitate , nu-i rau sa-i intrebi si pe cei din jur ce poti sau c e nu poti face , altminteri risti soarta lui Giordano Brunno . 2] Incerci sa afli cu ce ai d'a face si-abia apoi , iti pui " masca pe figura " desii , ma cam indoiesc d e faptul ca sotia Carmen , va mai avea pofta sa se bage sub pat sau in pat ... s-o faca !Doar cine n-a vazut cum arata cineva avand o masca pe figura { MASCA MASCA NU D'ASTEA CHIRURGICALE } , doar ala poate sa creada ca-i o imagine dintre cele mai placute . Frau Carmen { la ea te refereai... sper } fiind obisnuita cu robotul ei ... Autoritatile romane nici macar n-au fost interesate SA AFLE ci , pe ei i-au interesat doar " guvernul lor " si alegerile ceea ce-i o nebunie/ticalosie/NEMERNICIE dupa umila mea parere . Ciuma rosie , ciuma rosie insa , pana la asta , ai grije de ciuma bubonica ce-ti bate la usa !!! 3] Herr Johannis a citit sau i-a fost citita " Capra cu trei iezi " insa , daca i-a spus cineva ca era opera fratilor Grimm , nu te poti astepta s-o inteleaga la fel cum o inteleg aia din Suceava sau Vaslui . Probabil c-a ascultat-o in ungureste si Orban Laios iar acestuia i-a fost probabil spus ca-i opera lui Petofi Sandor iar Marcel Vela...cum sa fi auzit aia din Caransebes despre Ion Creanga deoarece asta-i un popa din Moldova ? In plus , este vorba despre o alegorie asupra unei intamplari adevarate din aceasta tara mioritica insa , cum si de unde sa stie , un profesor de fizica, Klaus Werner Johannis , un inginer Orban Ludovic , ori un fost agent de asigurari { cum se lauda domnul Vela c-ar fi fost inainte d e '89 } ce-i aia ... ALEGORIE !?! Sau , cum se spune azi : ADEVARAT A INVIAT si-abia aceasta-i o gluma . Respect coane Nicu !!!!!!!!!!!

Anonim spunea...

Intrebare intrebatoare : cum de azi sau ieri sau...pana-n pandemie , n-ai mai avut acei " traficanti " pe blog care , atunci cand ai scris despre IMNUL ROMANIEI sau TRICOLOR parca venisera la pomana porcului ??? Si-au pus cumva " masca pe figura , au incuiat usa si s-au bagat sub pat cu... sotia lor Carmen " ? Acelasi respect exprimat din comuna cu ministri... cu prea multi ministri dupa umila mea parere !

Nicolae Nicu spunea...

Prietene anonim, vă mulțumesc din nou pentru interesul pe care îl acordați textelor mele. Cîtă vreme mă ocup de vitrina asta publicistică din an în Paști (nu contează acum motivele personale pentru care se întîmplă așa), rămîn la părerea că nu am mai mult decît un blog modest. Dacă, totuși, considerați că e mai mult de-atît, aprecierea dvs. mă bucură și mă onorează.

Ridicați mai multe chestiuni interesante. Încerc să răspund la cîteva, căci ”eseul” va continua și nădăjduiesc să fie tot mai lămuritor. Întîi, spun că mi-am dat seama că întrebarea dvs. despre răspunderea autorităților este retorică, dar pentru că nu ați formulat-o la modul general, ci ca pe o replică la opinia mea, mi-am încasat-o direct în barbă. În schimb, recunosc, nu mi-am dat seama că, de fapt, îmi cereați în glumă ca măcar în Vinerea Mare să îi iert și să îi scutesc de critică pe guvernanți. Chiar o luasem ca pe o mustrare creștinească... Ce să fac... Din păcate, în mod firesc, exprimarea în scris nu poate dezvălui toate nuanțele și sensurile ideilor noastre precum exprimarea orală.

Chestia cu ”strivirea unor argumente sub șenilele tancului” este o metaforă și nimic mai mult. Nu s-a vrut a fi o insolență la adresa dvs. Am dorit doar să subliniez subțirimea, din punctul meu de vedere, a unor argumente ca acelea și că, prin urmare, le pot demonta cu ușurință. Dar să știți, chiar sînt de capul meu! Pentru că e normal să gîndesc cu capul meu și nu să gîndesc cu capul colectivității (comunității) sau să gîndească ea pentru mine, așa cum se înțelege că îmi sugerați dvs. Și mai jos în comentariu spuneți ceva în aceeași notă: ”Dacă trăiești în peșteră de stîncă p-un munte păduratic precum acel căpitan de plai, poți face asta fără discuție. Dacă însă trăiești într-o comunitate, nu-i rău să-i întrebi și pe cei din jur ce poți sau ce nu poți face, altminteri riști soarta lui Giordano Bruno”.

Nicolae Nicu spunea...

Stimate domn, eu înțeleg firescul interdependețelor lumii. Sînt om întreg la minte și nu pledez pentru izolaționism. Dar, genul ăsta de fatalism al rînduielilor constrîngătoare euro-globaliste de sorginte comunistoidă pe care mi-l zornăiți dvs. ca să mă avertizați, îmi displace profund. Este fatalitatea unor rînduieli demne de Evul Mediu, demne de epoca lui Giordano Bruno (dacă tot mi-ați arătat pisica soartei pe care acest ilustru învățat italian a avut-o!). Eu nu vorbeam despre a face după capul meu vreo sindrofie cu lăutari în mijlocul străzii, la miezul nopții, fără acordul vecinilor și autorităților! Nu contestam necesara sincronizare internațională a măsurilor de combatere a pandemiei. Vorbeam despre necesitatea imperativă a luării cu promptitudine și fermitate a unor măsuri prealabile, de prevenție națională, în situații excepționale care se ivesc sau se anticipează că se vor ivi în viața unei națiuni. Tocmai asta s-a întîmplat acum. Ori, cînd ajung într-o situație limită, de extremă urgență, trebuie să fac ceea ce trebuie să fac atunci, la moment, spre a mă salva pe mine și pe toți ai mei. Cînd și ce să-i întreb pe vecini sau pe comunistoizi? Observ că trenul se apropie în viteză? Mă opresc și cobor imediat bariera! Simplu și fără colocvii inutile. E firesc! Cei care îmi contestă decizia și nu recunosc iminența pericolului, n-au decît să încerce trecerea democratică peste calea ferată. Trenul vine sau nu vine? Vrem să aflăm! Am aflat... Condoleanțe, autorități!

Nicolae Nicu spunea...

Pe de lată parte, observ totuși că dvs., deși nu îmi împărtășiți acest punct de vedere, recunoașteți ceea ce eu tocmai asta reproșez, și anume, dezinteresul politic manifestat în prima fază a crizei sanitare de autoritățile române, care (vă citez): ”nici măcar n-au fost interesate SĂ AFLE ci, (le-a) interesat doar "guvernul lor" și alegerile, ceea ce-i o nebunie/ticăloșie/NEMERNICIE după umila mea părere. Ciuma roșie, ciuma roșie însă, pînă la asta, ai grijă de ciuma bubonică ce-ți bate la ușă!!!”. Corect, asta ziceam și eu cu alte cuvinte. Totuși, se vede că ați uitat amănuntul că în comentariul la textul anterior ați spus în legătură cu aceeași problemă a autorităților române, că: ”Nu-i vorba despre nepăsare {indolență}, căci atunci ar trebui acuzate TOATE țările membre UE, cît despre ceea ce-i scris în regulile și legile UE la care sîntem parte...”. Indiferent cum vă hotărîți care vă este opinia finală, este evident că oricum am da-o, autoritățile române nu au nici o scuză. Ar putea face obiectul unei cercetări judiciare sub aspectul săvîrșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterea bolilor (art. 352, CP).

Nicolae Nicu spunea...

În fine, bănuiesc eu de ce vă scoate din sărite ”chestia asta”, despre Patrie. Pentru mine nu este o chestie. Pentru mine este un lucru important. Cred însă că este o chestiune discutabilă și de aceea nu ar trebui să vă deranjeze cu ceva. Îmi pare un gînd de virtute, este un crez pe care eu mi-l asum și nu îl găsesc obligatoriu celorlalți. În schimb, nu îmi inspiră încredere adepții devizei ”patria mea este acolo unde mi-e bine”. E scuza perfectă pentru trădătorii de profesie. Atenție, însă, nu afirm că este exclusiv o deviză a trădătorilor! Pe de altă parte, parcă prea mulți dintre adepţii săi s-au lepădat de sentimentul patriotic în favoarea unor cîștiguri şi satisfacţii materiale. Totuși, nu aș vrea să insist, pentru că ar fi mult de discutat și de filosofat. De la adevăratele semnificații grecești și latinești ale expresiei, pînă la interpretările și motivațiile cele mai subiective care i s-au dat de-a lungul timpului sau care i se dau în prezent. Nichita Stănescu spunea ”Patria mea este limba română”. Pentru noi, acesta poate fi un armistițiu filosofic asupra subiectului. În ceea ce privește locul în care să trăiești, sînt adeptul libertății de alegere. Nu aș zice al libertății de alegere complet nereglementate. Dar, a alege să trăiești într-o altă țară decît aceea în care te-ai născut – și sînt nenumărate motivele pentru o asemenea alegere – nu o privesc ca pe un gest de trădare sau lepădare implicită de sentimentul patriotic. Cîți nu își suprimă sentimentul patriotic trăind și înstrăinîndu-se în țara natală?

Înțelesul ultimei fraze din comentariul dvs. îmi scapă cu desăvîrșire. Nu-i bai!
Reverențe, prietene anonim!

Anonim spunea...

NEA NICULE , REPLICILE DUMITALE MI-AU LUMINAT ZIUA ASTA DE TOT RAHATUL DECI , MULTUMIRI PREA PLECATE PENTRU ASTA !!! Desii TOATE replicile , mi-au parut importante o aleg pe ultima ... pentru inceput nu de alta dar taman ce l-ati pomenit pe Nichita . Eu , l-am cunoscut personal pe Nichita Stanescu si , va dau in totalitate dreptate privitor la ceea ce spunea pe vremea cand , n-avea decat vreo treizeci si ceva de ani insa , la treizeci de ani... cu totii suntem mai mult sau mai putin patrioti , mai mult sau mai putin indragostiti de tara noastra adica , si dumneata si dumneaeu in cam aceeasi masura , fireste fiecare ... " dupa facultati " cum ar fi spus feciorul lui Balosu . La aproape cincizeci de ani ,Nichita Stanescu nu mai gandea la fel insa vorba lui era mai nou : " Unde dracu sa ma mai duc la anii astia ? PATRIA UBI BENE iar mie deocamdata chiar imi este bine AICI caci , ma ghidez dupa zicala aia siciliana cu orbul , surdul si mutul . " Avea un fel de "supraveghetor " care , in caz ca mai traieste { ultima data era ceva capitan ... la Secu fireste } , va poate confirma ceea ce-am amintit eu .Este adevarat ca-s destui ce-si suprima sentimentele patriotice traind in propria lor tara { nu-i vina lor } insa , este la fel d e adevarat { iar aici cred ca TREBUIE sa-mi dati dreptate } ca exista si destui insi care , traind AICI nu in alta parte , diferit de faptul ca n-au nici o bruma de patriotism in genele lor , nu fac altceva decat sa urasca din rarunchi acest popor si-acest pamant numit ROMANIA !C-ar ura acest popor si tara aceasta , chiar n-ar fi mare lucru { fiecare are dreptul la propria optiune ca ... d'aia-i democratie } insa , nici nu se duc dracului pe capul altora sa ne lase in pace !" Invata la gat cravatei cum sa-i faca nodul / Si-apoi , ne vin de fericesc norodul / Cu chipul lor istet de oaie creatza / . Avea dreptate M.E. si-i de mare actualitate spusa lui . Sa-i " fericeasca " frate pe altii ca noi... ne-am cam saturat de acesti "doctori docenti si mari filosofi " dupa zisele lui Adrian Paunescu ! Referindu-ma strict la patriotism si la suprimarea sentimentelor patriotice { NU-SI " PLANTEAZA " TRICOLORUL IN BALCON } ale unora ce chiar traiesc aici , imi permit sa va reamintesc alta " zisa " a lui Nichita : " IUBESC DOAR LOCUL NU STAPANII / PRECUM FAC CAINII PENTRU-N OS ." Respect pentru dumneavoastra si... " modestul " dumneavoastra blog !

Anonim spunea...

" Chestia cu ”strivirea unor argumente sub șenilele tancului” este o metaforă și nimic mai mult. Nu s-a vrut a fi o insolență la adresa dvs. Am dorit doar să subliniez subțirimea, din punctul meu de vedere, a unor argumente ca acelea și că, prin urmare, le pot demonta cu ușurință. " De asta m-am prins imediat daca nu din alt motiv macar pentru acela ca , stiu ce-i aceea o METAFORA .De aceea am scris ceva despre ... tunul de 76mm AT ." Pentru că e normal să gîndesc cu capul meu și nu să gîndesc cu capul colectivității (comunității) sau să gîndească ea pentru mine, așa cum se înțelege că îmi sugerați dvs." De unde ideea ca mi-si dorii sau , v-asi sugera ca , "colectivitatea " sa gandeasca pentru dumneata ?!? FEREASCA-TE DUMNEZEU DE-ASA CEVA CACI... CHIAR STIU CE-NSEAMNA ASTA !!!

Anonim spunea...

" Stimate domn, eu înțeleg firescul interdependețelor lumii. Sînt om întreg la minte și nu pledez pentru izolaționism. Dar, genul ăsta de fatalism al rînduielilor constrîngătoare euro-globaliste de sorginte comunistoidă pe care mi-l zornăiți dvs. ca să mă avertizați, îmi displace profund. " 1] Nici un om intreg la minte n-ar putea pleda pentru izolationism... mai ales ASTAZI cand , deja ne-am saturat de izolare !2] Aceste randuieli " euro-globaliste de sorginte comunistoida " nu le-am facut eu ci... altii , iar pe unul , taman ce I-am comemorat JERTFA /MOARTEA si... taman ce i-am SARBATORIT INVIEREA ! 3] Chiar daca va "displace " nu ma-ndoiesc d e faptul ca , un om deschis la minte si suflet asa ca dumneata , STIE , A INVATAT DEJA CA TREBUIE SA ACCEPTE SI ALTE PARERI DESII...ACESTEA S-AR PUTEA SA NU-I CADA TOCMAI BINE LA STOMAC . In sensul ca , n-asi crede ca ma vei bana la un viitor comentariu mai ales ca , sti ca-s un tip respectuos , ca orice vecin al lui Corneliu Vadim Tudor . " Vecin" in sensul ca locuiesc aproape de Bellu .

Anonim spunea...

" Corect, asta ziceam și eu cu alte cuvinte. Totuși, se vede că ați uitat amănuntul că în comentariul la textul anterior ați spus în legătură cu aceeași problemă a autorităților române, că: ”Nu-i vorba despre nepăsare {indolență}, căci atunci ar trebui acuzate TOATE țările membre UE, cît despre ceea ce-i scris în regulile și legile UE la care sîntem parte...”. Indiferent cum vă hotărîți care vă este opinia finală, este evident că oricum am da-o, autoritățile române nu au nici o scuză. Ar putea face obiectul unei cercetări judiciare sub aspectul săvîrșirii infracțiunii de zădărnicirea combaterea bolilor (art. 352, CP). " Pai si unde-i inadvertenta aici caci , vrem sau nu si noi romanii ne lovim fix de-aceeasi indolenta din partea autoritatilor romane asa cum francezii sau britanicii { pardon : astia nu mai fac parte din UE }sau italienii ori germanii s-au lovit din partea autoritatilor UE sau ale tarilor lor .NIMENI N-A FOST PREGATIT PENTRU ASA CEVA CACI , NIMENI NU STIA . Insa eu ma refream strict la posibilitatea ca vreun guvern sa dea socoteala in fata populatiei sau a vreunui judecator chiar si pentru faptul ca n-au luat in seama acel articol d e Lege pe care l-ai indicat matale . Daca aia nu stiau atunci { desii chestia era cunoscut de ceva vreme in urma } , dupa... au inceput { UNII } sa invete din greseli asta spre deosebire de autoritatile romane care au procedat la fel cum ar procedat comunistii chinezi sau cei sovietici in si-au preferat ORDONANTE MILITARE in locul celor stiintifice , pe principiul maoist CINE ARE PUSCA ... DETINE PUTEREA sau dac-o luam ca-n Ferentari : SUNT TARE-N BULAN SI-I BULANGESC PE TOTI AIA CARE NU MA ASCULTA ! De fapt asta am dorit si-atunci sa se inteleaga iar daca dumneata n-ai inteles , consider c-a fost vina mea si-ti prezint scuze umile pentru asta .

Nicolae Nicu spunea...

1. În legătură cu Nichita Stănescu, spuneți că ”avea un fel de supraveghetor care, în caz că mai trăiește {ultima dată era ceva căpitan... la Secu, firește}, vă poate confirma ceea ce-am amintit eu”.

Să confirme, nene, dar de ce mie?! Hm!


2. În legătură cu CVT, spuneți ”știi că-s un tip respectuos, ca orice vecin al lui Corneliu Vadim Tudor. "Vecin" în sensul că locuiesc aproape de Bellu”.

Aici m-ați băgat de tot în ceață! Bellu, ziceți? Cimitirul Bellu, adică? Și unde e sau în ce constă vecinătatea dvs. cu Vadim? Eu știam că a copilărit pe Strada Sebastian și a locuit într-un final pe o stradă din Cartierul Cotroceni. Dvs. știți altfel?

Anonim spunea...

N-a copilarit pe strada Sebastian ci in ceea ce se numea pe-atunci , dar cred ca si astazi , CARTIERUL SEBASTIAN adica ceva mai mare ce cuprinde mai multe strazi principale plus ... strazi adiacente .Ai lui au locuit pe-o strada adiacenta { colt cu strada Sebastian } numita Ileana Cosanzeana { NUME REAL AL UNEI STRAZI BUCURESTENE PANA MAI "IERI ALALTAIERI " } mai apropiata de fosta Vulcan decat de Drumul Sarii . In Cartierul Cotroceni { si parintii mei...tot in Cartierul Cotroceni locuiau caci , le daduse partidul locuinta acolo { jumate caramida... trei sferturi paianta } in locul unor " burghezi reactionari " dar DOAR PENTRU UN AN CAND...LE-A DAT PARTIDUL CASA ... LA BLOC . Familia lui C.V. Tudor a primit locuinta din Cartierul Cotroceni { si asta-i cartier mare } prin '70 mai ales DUPA ce-a inceput sa scrie ode incepand de prin '70 iar frate-sau a ajuns mare pe la MFA . A locuit si pe Stefan cel Mare aproape de Dinamo pe vremea cand scria la SPORTUL . Se vizita cu Sabin Balasa care , locuia aproape de Obor si , avea studioul la parterul unui " frumos si cochet bloc din otel si beton " . C.V. Tudor { sa nu uit : RIP !!! } era mai " batran " decat mine cu ... vreo doi ani el fiind absolvent de Sf.Sava iar eu doar de Mihail Eminescu insa , amandoi eram pasionati de atletism , de sport in general . Vezi cate amintiri ajunge sa stranga omu' intr-o viata ? Cat despre " vecinatatea " mea cu TRIBUNUL { chiar isi merita pe deplin acet titlu } , asta consta in faptul ca , eu locuiesc/vietuiesc inca , aproape de acest " loc cu umbra si verdeata " al sectorului 4 . Ca incheiere , iti prezint umile scuze pentru faptul de-a fi uitat sa-ti reamintesc ca : HRISTOS A INVIAT !!!

Nicolae Nicu spunea...

Eu am încercat o mică diversiune pentru dvs., să văd ce anume vreți să spuneți, pentru că nu îmi era clar. Mă gîndeam că este posibil să faceți o eroare, spunîndu-mi că sînteți vecin cu Vadim prin faptul că locuiți aproape de Bellu, adică... de locul în care își doarme somnul de veci! M-aș fi mirat foarte să constat că dvs. (care în nici un caz nu păreți, în ciuda anonimatului pe care îl afișați aici, un anonim, un om cu o cultură oarecare) să nu cunoașteți că marele poet, publicist și patriot contemporan este înmormîntat la Cimitirul Ghencea. Era puțin probabil, dar nu imposibil. Așa că, la derută cum se spune, v-am atras spre o discuție despre domiciliile sale, să văd legătura ”vecinătății” dvs. cu el.
Mde. Acum cred că legătura pe care o găsiți e cam forțată, ca să nu zic macabră. Mai potrivit mi se pare să spunem că vecinătatea dvs. cu alde Vadim, Păunescu, Vieru, Nichita și, ”cu voia dvs., ultimul pe listă” (în cronologia inversă a dispariției lor premature) Nicolae Labiș, constă în erudiție și patriotism.

Am spus ”Strada Sebastian” mai mult ca reper. Știu că e vorba de cartier. Îl cunosc bine. Str. Ileana Cosînzeana există sub aceeași denumire și acum, în apropierea Parcului Sebastian. E o stradă paralelă, cum altfel, cu Str. Făt-Frumos! Dar, nu am știu că marele stelist a locuit pe lîngă Dinamo! (Sau poate că mai citisem pe undeva, dar am uitat, nu știu).

Scuzele din final nu vă sînt necesare, pentru că nu mi le datorați neapărat. Mulțumesc de veste, dar deja aflasem, căci m-au anunțat și alți concetățeni. Voi cerceta, totuși!!

Anonim spunea...

1] Dupa umila mea parere MERITA , AVEA DREPTUL sa fie inmormantat la Bellu { adica ... " vecin " cu mine } deoarece , acolo se odihneste inclusiv acela pe care la divinizat o viata intreaga : MIHAIL EMINESCU . AVEA UN LOC ASIGURAT ACOLO , IN PARTEONUL ROMANESC INSA... A fost dus la Ghencea { civil } deoarece , avea acolo parintii ... tot " la odihna " iar sotia si fetele sale n-au vrut sa se caciuleasca in fatza autoritatilor de-atunci pentru ca TRIBUNUL VADIM sa primeasca ca o pomana ... un loc la cimitir . Iti amintesti cine era Presedintele Romaniei in 2015 si cine detinea Guvernul ? 2] Crede-ma ca am oarece cunostiinte despre Cartierul Sebastian deoarece , ai mei { bunici , mama , tata } au locuit acolo pana prin 1949 { anul nasterii TRIBUNULUI } cand , le-a dat partidul o locuinta temporara in ...cartierul Cotroceni .Ai mei au trait chiar pe acele strazi ": familia mamei pe Ileana Cosanzeana iar familia tatalui { cum altfel } pe Fat Frumos . Chiar nu mai eram sigur ca aceste strazi sau denumiri de strazi mai exista inca in nomenclatorul strazilor Bucurestiului . Credeam c-au disparut odata cu " noile ansambluri arhitectonice durate sub inteleapta conducere a partidului , PERSONAL a Tovarasului Nicolae Ceausescu " .Dupa ce va trece pandemia promit ca , ma voi duce pe-acolo sa verific acest lucru , mai mult de curiozitate decat din vreo nostalgie oarecare . 3] " Marele stelist "... chiar a locuit langa Dinamo el personal , declarand acest fapt prin 1995 . Doar nu credeai ca un om de talia lui Vadim al va lua la scuipati pe Datcu , Popa , Nelu Numvailer sau Parcalab , ca sa nu-i mai amintesc pe Dinu sau Lucescu , doar pentru ca acestia erau... dinamovisti !Mi-a placut enorm chestia asta si va zic merci pentru ea : " dvs. (care în nici un caz nu păreți, în ciuda anonimatului pe care îl afișați aici, un anonim, un om cu o cultură oarecare) " . Va solicit permisiunea de-a o arata si altora... poate-mi creste astfel "cota de piatza " ! 4] Scuzele finale ... le-am oferit tuturor acelora pe care-i inoportunez asa cum fac si cu dumneata insa dincolo de o anumita nota de macabru , mai am si necazul de-a fi un tip glumet din fire . In conditiile existente , pana si Iisus Hristos s-ar fi abtinut de la inviere nu de alta dar , putea sa se intalneasca pe parcurs cu vreun policeman mai scrofulos la datorie si , cine stie ce mai urma ! P.S. Ma folosesc de anonimat deoarece mi-este lene sa-mi fac cont google si-n plus , imi place chestia aia care-mi cere mereu s a dovedesc ca , nu-s un robot ... orice-ar insemna asta !Respectoase si amicale salutari din ... vecinatatea cimitirului Bellu !

Nicolae Nicu spunea...

Pfuu, dacă nu m-ați speriați cu vecinătatea asta a dvs., zău așa! Ce vă mai mîndriți cu ea! Dacă tot insistați, atunci hai să vă mai dau un motiv de mîndrie... locativă. Luați de-aici un cartof fierbinte, să vă fuduliți cu asupra de măsură: sînteți implicit sau mai ales(!) vecin cu Gheorghiu-Dej. Na!

Anonim spunea...

" Cartof fierbinte " ar fi , DACA SI NUMAI DACA { cum scria in cap.I din Logica de-a IX-a } mi-ar spune cineva ca-s " vecin " , cu George Toparceanu altminteri , este doar un cartof . Totusi , de la Eternitatea din Iasi pana la Bellu din Bucuresti , e cale lunga mai ales azi cand , avem drumurile pe care le avem . Ma mandresc cu inca patru " vecini " de acelasi calibru : Cimitirul Soldatilor Francezi , Cimitirul Catolic , Cimitirul " Pro Patria " si sa nu uitam ... cimitirul alora care-au cazut ca musca-n lapte deoarece , asa au vrut " unii " ! Insa , Bellu este o adevarata mina de aur caci , este suficient sa dau un anunt cum ca , cedez casa care-i situata in imediata vecinatate a respectivului cimitir si pot solicita plata in EURO si-o suma ce se poate duce usor spre 70-80 de mii de coco . Daca asi mai detine si-un loc de veci acolo { AJUTA-MA DOAMNE } ... mi-ar pune Dumnezeu mana in cap caci , asi putea rivaliza cu Ion Tiriac in materie d e lovele !!!Pai in afara de Eminescu , Zaharia Stancu sau George Cosbuc acolo-s la " loc cu umbra si verdeata " inclusiv Dumitru Staniloae sau...Gen. Cerchez ori Ing. Persu { astia au cavourile unul langa celalat } , Gina Patriche , Toma Caragiu , Anda Calugareanu , George Bacovia , Ion Dolanescu... FANE SPOITORU si-atunci , cum dracu sa nu ma mandresc cu-asa "vecini " ?tot acolo " locuieste " si Ion Minulescu... adica : pomana intreaga mai ales ca , inclusiv astazi , sunt in stare sa recit fara sa clipesc minim zece poezii de-ale sale... scrise pe cand traia evident . Respect deosebit si iti doresc coane Nicule , sa ai o seara cat mai linistita ... daca se poate , fara vise despre ce " vecini " am eu si pe chestia asta sa prinzi oarece oftica pe mine !!!!!!!!!! P.S. Bine ca nu-s vecin cu Ion Iliescu ca-mi spargeau astia geamurile pana acum .