duminică, 24 mai 2020

Coronavite (7)


     Dacă pandemia de COVID-19 este o situație reală și nu este doar o psihoză mondială indusă și întreținută de mafia politică globalistă din interese pe care mulțimile în acest moment le pot intui, dar nu le pot discerne, atunci trebuie să acceptăm că impunerea unor măsuri de împiedicare a răspîndirii și combatere a infecției virale au fost și sînt necesare. De aceea, cu atît mai necesară din partea autorităților statelor era luarea măsurilor adecvate de preîntîmpinare a infecției, de blocare sau respingere teritorială a surselor de transmitere a bolii. Din păcate, însă, astfel de măsuri s-au luat, acolo unde s-au luat, cu foarte mare întîrziere, nesocotindu-se faptul că fiind vorba de o chestiune care implica riscuri atît de grave pentru populație, nimeni nu avea dreptul să tergiverseze trecea la acțiuni ferme de prevenție socială așteptînd declararea de către OMS a pandemiei. Măsurile de prevenție tocmai asta înseamnă, să previi ca lucrurile să scape de sub control, să nu degenereze la o scară epidemică.

     Or, pusă în fața unui fapt de o asemenea gravitate împlinit la nivel internațional, OMS, în calitatea ei de arbitru sanitar planetar, a făcut ceea ce s-a văzut nevoită să facă. A declarat pandemie de coronavirus, arătînd astfel omenirii cartonașul roșu pentru infracțiunea de zădărnicire a combaterii bolilor pe care conducătorii statelor lumii au comis-o cu bună-știință și rea-voință. Pentru că nimeni, nici un guvern responsabil din lumea asta nu poate pretinde la modul credibil și rezonabil că nu a știut, că nu a avut date suficiente, că nu a putut anticipa, că nu a putut acționa la timp. Iar mai înainte de a-și îndrepta tirul acuzator către un vinovat anume, unul mai mult dorit decît deslușit, cei ce își arogă autoritatea de justițiari ai lumii, care îndeobște sînt aceia care pretind și poartă aureola de atoateștiutori, de aflători ai tuturor secretelor celorlalți, ar face un act de dreptate exemplară să-și îndrepte degetul acuzator spre ei înșiși, în fața oglinzii. Ei nu au știut nimic, nu au nici o vină? Tocmai ei?! Au nu cumva au știutără prea bine, dar nu vor să se știe? Ce calcule meschine și-au făcut?  

     La noi, lentoarea decizională fiind o mai veche obișnuință politică – reflex al incompetenței și lipsei de responsabilitate – manifestarea ei în împrejurările de care vorbim a trecut mai neobservată și deloc asumată. Instituirea Stării de Urgență s-a făcut cu maximă întîrziere, în condițiile în care de o lună de zile infecția punea la pămînt statele europene unul după altul. În acest timp, cercetătorii Centrului de Terapii Genice și Celulare OncoGen din Timișoara anunțaseră și făcuseră public încă de la începutul lunii februarie faptul că lucrează cu succes la elaborarea unui vaccin împotriva infecției cu COVID-19. Este și motivul pentru care specialiștii timișoreni le-au solicitat autorităților, și le-au tot solicitat de atunci, sprijinul de trebuință. Abia luna aceasta autoritățile au răspuns... cu declanșarea unei anchete multidisciplinare(!) asupra legalității demersurilor științifice ale echipei de cercetători, părînd mai degrabă deranjate de inițiativa acesteia, deși măcar interesul fățiș al unor ambasade străine pentru tehnologia de la Timișoara ar fi trebuit să atragă atenția și preocuparea legitime unor instituții guvernamentale de la București. Atîta doar că, de foarte multe ori, în politica dîmbovițeană cointeresarea dezinteresului este mult mai interesantă decît interesul însuși. 

(va urma)

13 comentarii:

Anonim spunea...

Nu prea mai esti la curent cu... actualitatea , coane Nicule ! Auzi gluma , i-auzi braul ! Tehnologia de la Timisoara icita interesul alora de-afara care , se mictioneaza pe aceasta " tehnologie " atunci cand au chef sa faca asta . " Tehnologie " , vezi sa nu !Fi serios nene c-a fost mai ieri INALTAREA si-i pacat !

Nicolae Nicu spunea...

D-lui Anonim:

https://evz.ro/marea-britanie-e-cu-ochii-pe-romania-ne-vrea-vaccinul-suma-colosala-pusa-in-joc.html

https://deschide.md/ro/stiri/social/63361/Rom%C3%A2nia-are-vaccinul-anti-COVID-19-Profesorul-doctor-Virgil-P%C4%83unescu-ofer%C4%83-detalii.htm

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/sanatate/dezvoltarea-vaccinului-romanesc-anti-covid-s-a-mutat-la-institutul-cantacuzino-cercetatorii-de-la-oncogen-au-anuntat-parteneriatul-1313919

Anonim spunea...

Matale pui botu' la chestii dintr-astea coane ? Esti si patron si bloggar pe deasupra si-n plus... MAI ESTI SI BUCURESTEAN !!!!!!!!!!!! Chiar aveam oarece pretentii de la dumneata zau asa . P.S. Nu te-am intrebat si-ti prezint scuze umile pentru omisiune : ai iesit pe 1 Iunie la o terasa cu doamna , nu conteaza care , cea legitima sau ... ailalta ??? Concediul l-ai stabilit unde-l petreci ?

Nicolae Nicu spunea...

D-le,

Nu știu ce doriți de la mine. Vreți să pună toată lumea ”botul” la un loc cu dvs.? Pe covidul ăsta? Dar nu vă împiedică nimeni aici să spuneți dvs. care este ”actualitatea” cu care eu nu sînt la curent, adică să spuneți dvs. poporului adevărul pe care savantul Virgil Păunescu, Centrul OncoGen și Institutul Cantacuzino nu îl cunosc.

Și, tot îmi dați peste nas că aș fi patron (deși nu sînt!) și bucureștean. Aveați și ”oarece” pretenții de la mine, ziceți? Bune și alea, mersi! Dar, dacă v-am dezamăgit, cine vă obligă să rămîneți cu mine?

M-ați întrebat, vă răspund, deși nu văd de unde datoria să o faceți, încît vă simțiți dator să-mi prezentați scuze pentru omisiune. Deci:

1. În ziua de 1 Iunie am lipsit de acasă între orele 12,30-14,10 în interes de serviciu. M-am deplasat cu autoturismul firmei, marca și nr. de circulație cunoscute, la adresa cunoscută din Bd. Iuliu Maniu, pe traseul cunoscut, Via Str. Valea Cascadelor și retur.
2. Nu cunosc și nu frecventez nici o terasă nelegitimă.
3. Concediul nu mi l-am stabilit, pentru că într-o republică în care noul model de uniformă a armatei este creat de ”designerul” Casei Regale(?!), adică într-o republică cu sex incert, după cum am mai spus, nimic nu poate fi programat cu certitudine. Mai ales, sursa resurselor! Dar, de petrecut, am preferat adesea Culoarul Rucăr-Bran, Valea Prahovei, Lunca Siretului, Obcinele Bucovinei, Maramureș, Năsăud pe Someș în sus, Vîlcea-Gorj, adică adresele știute și documentate operativ de mulți ani... În regulă acum?

Cu simpatie.

Anonim spunea...

Nea Nicule , ce te-ai suparat asa caci , n-am facut altceva decat sa intreb ceva de maxim bun simt ?!Ca esti patron , MATALE AI SPUS-O !Ca esti bucurestean , tot matale ai lasat sa se inteleaga si asta .Ca am oarece pretentii de la dumneata , asta este de inteles in lumina celor d e mai sus adica , un om cu mintea acasa si care , nu crede tot ce vede afisat pe toate gardurile . Savantul Virgil Paunescu { n-am avut onoarea sa-l cunosc personal desi...sunt bucurestean } nu neg ca n-ar avea dreptate insa , exista { trebuie s-o recunosti coane Nicu } si alti savanti infinit mai pregatiti si mai dotati financiar vorbind fara s a mai a mintesc de experiente in domeniu care , cu totii afirma fara vreun echivoc ca 1] un antidot nu poate sa apara inainte d e minim doi ani si 2] chiar si la ei exista suficienti savanti care se lauda c-au descoperit un remediu impotriva COVID . Chiar crezi ca , daca Virgil Paunescu ar fi descoperi ceva , la ora asta n-ar fi fost deja pe lista scurta pentru Nobel ? Nu ma obliga nimeni s a raman cu dumneata { mai bine zis sa-ti vizitez blogul , nu de alta dar... chiar este interpretabila expresia folosita d e dumneata } dar , daca-mi place cum scri , daca-mi plac unele abordari ale dumitale privin subiecte ce ma intereseaza... fac ce-am facut si-n cazul lui Ion Cristoiu : continui sa-i vizitez bucataria .Cand am spus LEGITIMA { chiar asa am spus ? } ma refeream la INSOTITOARE .Intrebare : cine-i " designerul " Casei Regale si mai ales al carei Case Regale ? Acestea fiind spuse coane Nicu , sper ca vei accepta scuzele mele prea plecate pentru faptul de-a te fi lasat sa crezi c-am vrut sa-ti provoc vr'un atac la nervii capului !P.S. Institutul Cantacuzino { este ala de langa Piata Gemeni ? } n-a fost REDESCHIS de curand , dupa ce-a fost lasat in paragina de catre TOATE guvernele Romaniei , iar acum este in subordinea ARMATEI doar datorita faptului ca... lucreaza la acest vaccin contra COVID ? In subordinea ARMATEI deoarece s e crede ca in Romania ARMATA primeste bani mai multi taman pentru a creea ceva care sa poata contracara efectele unor arme biologice asa cum este de fapt , acest COVID 19 .Inca o data scuze umile si... mult respect coane Nicule !

Nicolae Nicu spunea...

Cercetătorul Virgil Păunescu și echipa sa nu au pretins, și nici eu nu am susținut în text, că au descoperit vaccinul. Lucrează în acest scop. E așa greu de înțeles? Recitiți cu răbdare.
Institutul Cantacuzino a fost trecut sub autoritatea Armatei pentru a fi salvat de la dispariția definitivă. Probabil, și Armata avea nevoie de el în rosturile sale. Reorganizarea aceasta fiind realizată acum cîțiva ani, e logic că nu are legătură cu covidul. Și nu Institutul Cantacuzino încearcă obținerea vaccinului, ci OncoGen Timișoara. Orice-ați zice, e clar că ați citit totul pe fugă, domnule!

Eu știu că Institutul Cantacuzino este situat pe Cheiul Dîmboviței.

Referitor la cum mi-am însoțit ziua de luni, 1 iunie, v-am răspuns anterior.

Cine e croitorul? Nu e un domeniu de interes pentru mine. Unul... Unul care cică s-a ridicat în avere pe mătrășirea și privatizarea în regie personală de către ta-su a unei părți din celebra ”Întreprinderea de Confecții și Tricotaje București” (cunoscută și sub denumirea generică APACA) în care lucra, cea mai mare întreprindere de textile de pînă în 1989 (număra aproape 20.000 de angajați!). Goagăl zice că e croitor de ”costume masculine” și că e însurat cu interpreta de muzică ușoară Alina Sorescu. (O fată agreabilă și talentată, de altfel, apreciată mult și de Vadim).

Care Casă Regală, mă întrebați? A Republicii, firește! Așa că, după ce i-a confecționat costumul de mort lui Mihai Cohen-Zollern, mai nou croitarașul cel descurcăreț îi îmbracă și pe împăiații de la Regimentul de Zgardă și pe ăia băgați în Fleoarțele Terestre și pe cei de la Fostele Aeriene prăbușite (care toate își au sediile chiar pe lîngă APACA), dar și pe alți băștinași sparringpartneri ai NATO. Dar, pe cine mai îmbracă croitorul masculin? Mai îmbracă și pe... și pe... Ați ghicit! Pe soția mea, Carmen... Ca să arate mai masculă pe basculă. Fii bărbată, Carmen!

Hai că dizaineria asta cam rimează cu nasolneria...!

Nicolae Nicu spunea...

Eu nu am afirmat vreodată că sînt patron. Dvs. ați tras concluzia asta.

Anonim spunea...

" sînt un om încă activ, am și răspunderea cîtorva angajați aflați zilnic la muncă, " Coronavite 4 28 Aprilie 20...20 ! Pai n-aveam dreptate sa cred ca esti PATRON coane Nicu ? Pacat ca nu esti caci , aveam si eu cu ce ma lauda la "vecinii " mei ... " sa vada " si aia ce relatii am !!!!!

Anonim spunea...

" Eu știu că Institutul Cantacuzino este situat pe Cheiul Dîmboviței" Ai dreptate coane ! Am confuzat Institutul cu Spitalul , scuze umile iti prezint . " Care Casă Regală, mă întrebați? A Republicii, firește! " Asta-i ceva de geniu : RESPECT COANE !!!

Anonim spunea...

Da' care-i treaba ? Sesizez oarece pareri de rau in textul referitor la fosta APACA ? Sesizez cam acelasi lucru si cand te referi la Corneliu Vadim Tudor insa...parca nu vad { sau poate nu m-am prins eu inca } aceleasi pareri de rau cand vine vorba despre Casa Regala si-n special despre M.S. Regele Mihai I de Roumanie !?! Asta n-a plecat la stramosi cumva ? Pai si-atunci , cum de-ai uitat coane Nicule ca...{ maine poimaine vin Rusaliile si-i mare pacat } de mortuis nihil nisi bene sau , in traducere libera ROMANEASCA de Ferentari : daca tot a murit lasa-l dracului in pace ?! Intrebare : cum de n-ai renuntat INCA la subiectul COVID si CORONAVITE { geniala titulatura } pentru a te intoarce la ce-i in jurul nostru...U.S of America bunaoara ca si Ion Cristoiu vad ca nu scapa din dinti subiectul ?

Nicolae Nicu spunea...

Și aparențele vorbelor înșeală uneori. Repet, eu nu am afirmat că sînt patron. Dvs. ați dedus asta. Desigur, deducția dvs. nu este lipsită de logică, dacă se bazează pe aparențele vorbelor. Căci, altfel, de unde certitudinea că sînt angajații mei? Ce, vreți să mă expun cu totul, ca haita-n vitrină și să mă simt ca proasta-n guvern?

N-am zis nimic rău de mortăciune (la mortăciunea regală mă refer, să nu se înțeleagă altcumva!!). Am zis doar că a îmbrăcat-o. Ceea ce e de bine, orișicît.

Pesemne, o să zic cîte ceva și despre SUA. Dar le mai las nițeluș să fiarbă în suc propriu și la foc mic. Să se frăgezească.

Anonim spunea...

Pai daca tot te-ai " expus " deja {
Nicolae Nicu
Capricorn. Între două vîrste. Am rămas ceea ce-am fost, mai convins decît eram.} chiar am crezut ca-i loc si de ...mai bine !Pa viata mea de nu , seamana cu site-urile alea ce aranjeaza blind date intre oameni...de sexe diferite sper !

" las nițeluș să fiarbă în suc propriu " Dumneata si Ion Iliescu , aveti ce-aveti cu "fiertul " oamenilor . Respect coane , respect !!!

Nicolae Nicu spunea...

”Am rămas ceea ce-am fost, mai convins decît eram” este avertismentul care aranjează blindate pentru oameni cu sex patriotic diferit.